Hrudník – Dýchací systém

Dýchací systém

Kašel

• kašel je obranný reflex vedoucí k uvolnění dýchacích cest, příčinou může být infekce a podráždění, ale také cizí tělesa, funkční poruchy a hlavně problémy srdce; kašel infekční lze léčit jako běžné nachlazení, v případě přetrvávání kašle po více dní nebo pokud součástí dalších zdravotních obtíží doporučujeme  prohlídku, v případě obav z původu kašle od srdce vyhledejte lékaře co nejdříve

Dušnost

• namáhavé a ztížené dýchání s pocitem dechové tísně či nedostatku vzduchu, jeho příčinou jsou obtíže kardiovaskulárního a dýchacího systému, lze vždy považovat za závažný symptom

Preventivní vyšetření srdce a plic je součástí každého klinického vyšetření. Kompletní kardiologické vyšetření je určeno pro pacienty s diagnostikovanou nebo suspektní kardiologickou nemoci. Projevy dýchacích a srdečních obtíží můžou mít často podobné nebo stejné projevy a proto se vždy posuzují současně.

Podezření na onemocnění srdce a plic můžete mít tehdy, pokud se u Vašeho zvířete objeví některý z těchto příznaků nebo jejich kombinace:

• kašel (může být i občasný)
  • zadýchávání nebo dušnost
  • slabost po námaze
  • abdominální distenze (zvětšení břicha)
  • zvýšená unavitelnost
  • synkopy (krátkodobá ztráta vědomí)
  • změna barvy sliznic

Pokud základní vyšetření potvrdí jako příčinu těchto obtíží onemocnění srdce nebo dýchácího aparátu lze následně provést další pomocná vyšetření – np. rentgen hrudníku, sonografické vyšetření, EKG, vyšetření krve atd.

Na naší klinice nabízíme kompletní diagnostiku nemocí dýchacího a kardiovaskulárního aparátu. Pouze v případě endoskopického vyšetření dýchacích cest nebo specializovaného sonografického vyšetření srdce Vám zajistíme vhodné odborné pracoviště.

Hrudník – oběhový systém

Oběhový systém

Synkopa

• jde o symptom, při kterém dojde k náhlé, krátkodobé ztrátě vědomí, úprava vědomí je spontánní, úplná a obvykle také rychlá; nejčastěji je příčinou nedostatečné prokrvení mozku a důvodem často kardiologická příčina; jde o stav velmi závažný a nutnosti je včasná diagnostika

Anémie

• absolutní snížení množství červených krvinek v obvodové krvi; projevuje se anemickým syndromem: únava, spavost, slabost, bledost kůže a sliznic, tachykardie, ztížené dýchání; anémii lze rozdělit dle příčiny na anémie ze snížené krvetvorby a na anémie ze zvýšených ztrát krvinek; anémie se může vyvíjet i velmi rychle a proto při podezření vyhledejte lékaře; může se vyřešit samovolně, ale v případě přetrvávání příčiny je jedinou cestou včasná diagnostika a léčba

Krvácivé stavy

• jsou výsledkem poruchy krevní srážlivosti, která je složitou kaskádou kroků, při nichž se účastní krevní destičky, cévní stěna a řada srážecích faktorů; projevuje se tvorbou hematomů, krvácení ze sliznic, krvácení do měkkých tkání nebo tělních dutin, u závažných i krvácení z konečníku nebo močových cest; krvácivé stavy jsou vždy závažné

Preventivní vyšetření srdce a plic je součástí každého klinického vyšetření. Kompletní kardiologické vyšetření je určeno pro pacienty s diagnostikovanou nebo suspektní kardiologickou nemoci. Projevy dýchacích a srdečních obtíží můžou mít často podobné nebo stejné projevy a proto se vždy posuzují společně.

• kašel (může být i občasný)
  • zadýchávání nebo dušnost
  • slabost po námaze
  • abdominální distenze (zvětšení břicha)
  • zvýšená unavitelnost
  • synkopy (krátkodobá ztráta vědomí)
  • změna barvy sliznic

Pokud základní vyšetření potvrdí jako příčinu těchto obtíží onemocnění srdce nebo dýchacího aparátu lze následně provést další pomocná vyšetření – np. rentgen hrudníku, sonografické vyšetření, EKG, vyšetření krve atd.